vrijdag 2 september 2011

Strijkkralen, wat doe je ermee?

Toen ik bezig was met de 10-dagen mand voor de baby van m'n zoon en schoondochter, zocht ik nog naar idee-en. Toevallig hoorde ik m'n zus iets zeggen over glasonderzetters van strijkkralen, dus meteen het idee gestolen.

Na een paar probeersels was ik tevreden met het resultaat.
Omdat ik niet wist of het een meisje of jongen was, heb ik rose en blauwe gemaakt.

In het begin zat ik echt te hannesen, deed ik er lang over maar m'n man kwam met het idee om de kralen op een dunne breinaald te rijgen, zo gezegd zo gedaan, toen waren ze snel klaar.

Alleen de onderzetters vond ik een beetje onhandig, vandaar dat ik er iets voor heb gemaakt, ronde plankjes gezaagd en stokjes ingelijmd, de kleur aangepast en klaar is Kees!!

Mijn kleinkind is een heel lief schattig meisje, dus de rose in de mand gedaan.
Aangezien verschillende collega.s in bijde verwachting zijn, heb ik de blauwe bewaard en kan ik ze, als ze een jongen krijgen, bij de kaart doen en opsturen.
En alweer een karweitje klaar :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten